επίδομα θέρμανσης, Πετρέλαιο θέρμανσης

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι -Τι πρέπει να προσέξουν οι ένοικοι των πολυκατοικιών και οι διαχειριστές

Οι παγίδες στις αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης και πώς να τις αποφύγετε

Η ώρα να προμηθευτείτε πετρέλαιο θέρμανσης, με επιδότηση 0,35 ευρώ το λίτρο από το κράτος, υπό μορφή επιδόματος θέρμανσης, έφθασε. Η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των αιτήσεων είσπραξης του επιδόματος έχει τεθεί ήδη σε λειτουργία. Όσο πιο γρήγορα υποβάλετε την αίτηση τόσο πιο σύντομα θα καταστεί δυνατό να εισπράξετε το επίδομα θέρμανσης και μάλιστα με προκαταβολή 25% επί του συνολικού ποσού που δικαιούστε, πριν καν προβείτε στις πρώτες αγορές πετρελαίου.

Υπολογίστε εδώ απλά και γρήγορα πόσο επίδομα θέρμανσης δικαιούστε

Αν και το επίδομα καλύπτει μικρό μέρος της συνολικής δαπάνης που θα πραγματοποιήσετε από τώρα μέχρι και το τέλος Απριλίου 2015 για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης (στις περισσότερες περιοχές της χώρας μας δεν υπερβαίνει τα 336 ευρώ), δεν παύει να αποτελεί μια μικρή ενίσχυση. Για να μπορέσετε όμως να την εισπράξετε θα πρέπει να προσέξετε ορισμένες «γκρίζες ζώνες» που υπάρχουν στην όλη διαδικασία συμπλήρωσης και υποβολής των αιτήσεων. Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία που θα υποβάλετε με την αίτηση θα διασταυρώνονται με τα στοιχεία που θα αναγράφουν τα παραστατικά τα οποία θα σάς εκδίδει ο προμηθευτής του πετρελαίου θέρμανσης και μόνο εφόσον ταυτίζονται ο ΑΦΜ και ο αριθμός παροχής ρεύματος θα εγκρίνεται η καταβολή του επιδόματος.

Βρείτε εδώ στο χάρτη φθηνό πετρέλαιο θέρμανσης και καύσιμα

Τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε με την έγκαιρη είσπραξη του επιδόματος είναι πολύ περισσότερα εφόσον είστε ένοικος πολυκατοικίας, καθώς πριν προβείτε σε οποιαδήποτε κίνηση θα πρέπει να συνεννοηθείτε πρώτα με τους άλλους ενοίκους και με τον διαχειριστή της πολυκατοικίας. Ο τελευταίος οφείλει να υποβάλει ξεχωριστή αίτηση στην οποία θα πρέπει να συμπεριλάβει στοιχεία για όλους τους ενοίκους, προκειμένου και η δική σας αίτηση να γίνει δεκτή.

Τα κυριότερα σημεία-παγίδες που πρέπει να προσέξουν οι ενδιαφερόμενοι για την είσπραξη του επιδόματος θέρμανσης αποσαφηνίζονται υπό μορφή απαντήσεων στα συνηθέστερα ερωτήματα των πολιτών, στο παρακάτω κείμενο που ανήρτησε στο διαδίκτυο η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του υπουργείου Οικονομικών:

«1. Με ποιούς κωδικούς εισερχόμαστε στην Εφαρμογή Δικαιούχων του Επιδόματος πετρελαίου Θέρμανσης;
α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων συνδέονται, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο σύστημα TAXISnet.
β. Οι χρήστες που δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, μπορούν, εναλλακτικά, να συνδέονται δίδοντας τον ΑΦΜ και τον αριθμό ειδοποίησης κάποιου εκ των τελευταίων 5 εκκαθαριστικών των δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων.
Εάν δεν θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Γι' αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης σας μέσω των σχετικών διαδικασιών. (βλέπε Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις που αφορούν στην Πιστοποίηση Χρηστών).

2. Ποιες διαδικτυακές εφαρμογές θα χρησιμοποιήσω για την εξυπηρέτηση του Επιδόματος Πετρελαίου (Ε.Κ.Π.Θ) ;
Στην ιστοσελίδα www.gsis.gr Υπηρεσίες προς Πολίτες> >Υπηρεσία Χορήγησης Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης
α. Εφαρμογή Υποβολής/Τροποποίησης Αίτησης Ένταξης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης συγκεκριμένου έτους
β. Εφαρμογή Διαχειριστών - Εκπροσώπων για συμπλήρωση στοιχείων ενοίκων και χιλιοστών θέρμανσης.

3. Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης;
Μέχρι 31/5/2015

4. O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων;
Ο προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει στοιχεία για την υποβολή της αίτησής σας.
Κάθε παραστατικό αγοράς πετρελαίου υποβάλλεται από τον προμηθευτή στη ΓΓΔΕ.
Αυτά που πρέπει να προσέξετε είναι:
Η σωστή αναγραφή του ΑΦΜ σας ή του ΑΦΜ διαχειριστή-εκπροσώπου αν πρόκειται για πολυκατοικία.
Η σωστή αναγραφή του αριθμού παροχής της ΔΕΗ ή του κοινόχρηστου αριθμού παροχής, αν πρόκειται για πολυκατοικία.
ΠΡΟΣΟΧΗ! τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του προμηθευτή και στην αίτησή σας.

5. Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ότι αφορά την εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/ Χιλιοστών Θέρμανσης μιας Πολυκατοικίας ;
Η Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών ή σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας.
Ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής.
Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά - κλειστά - ανήκοντα και σε φυσικά πρόσωπα και σε νομικά πρόσωπα).
Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο.
Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής.
Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής, όταν θα έχουν υποβληθεί όλες οι αιτήσεις από τους δικαιούχους.
Πριν προβείτε στην ενεργοποίηση της δυνατότητας πληρωμής, επιβεβαιώστε την ορθή υποβολή των αιτήσεων των δικαιούχων. Η αίτησή τους είναι σωστή μόνο όταν δίπλα στα στοιχεία τους υπάρχει η ένδειξη <Υπάρχει αίτηση>.
Στα παραστατικά των αγορών πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής της ΔΕΗ θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης.
Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον ΑΦΜ, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας το σχετικό δεσμό «Ορισμός ΑΦΜ». Ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί.
ΠΡΟΣΟΧΗ!! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ του διαχειριστή.

6. Είμαι διαχειριστής, αλλά δεν έχουμε κοινόχρηστο μετρητή ΔΕΗ (ρολόι ΔΕΗ ) στην πολυκατοικία. Ποιο ρολόι ΔΕΗ πρέπει να δηλώσω σαν Κοινόχρηστο;
Δηλώστε το δικό σας (ως διαχειριστή/εκπροσώπου) ρολόι ΔΕΗ, ή εναλλακτικά επιλέξτε ένα ρολόι (αρ. παροχής ΔΕΗ) που θα έχετε συμφωνήσει με όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας σας.

7. Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;
Στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας, θα δηλωθούν τα νέα στοιχεία. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις νέες αιτήσεις με τον νέο αφμ διαχειριστή. Ο διαχειριστής θα ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής. ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι νέες διασταυρώσεις παραστατικών αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, αφορούν τις αγορές που θα πραγματοποιηθούν μετά την ημερομηνία ενεργοποίησης της δυνατότητας πληρωμής.

8. Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;
Θα κάνετε χωριστή αίτηση ο καθένας ως κάτοικοι μονοκατοικίας, με την προϋπόθεση ότι θα προμηθευτείτε πετρέλαιο με διαφορετικά παραστατικά αγοράς. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και αντίστοιχα στην αίτησή κάθε δικαιούχου.

9. Έχω υποβάλλει την αίτησή μου στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης, το παραστατικό αγοράς όμως αναγράφει τον ΑΦΜ της συζύγου μου. Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;
Η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και στην αίτησή σας.

10. Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω ανενεργού IBAN που έχω δηλώσει. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;
Θα προβείτε σε τροποποιητική αίτηση στην οποία θα διορθώσετε τον ΙΒΑΝ»