εφορία, Τέλη κυκλοφορίας

Τέλη κυκλοφορίας: Τι θα πληρώσετε, τι χάνετε τι κερδίζετε

Kαταργούνται ατέλειες και αυξάνονται κατά 8,88% έως 9,4% οι επιβαρύνσεις για όσους κατέχουν ΙΧ αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τα οποία έχουν ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει στην Ελλάδα μετά τον Οκτώβριο του 2010, με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας που αποφάσισε η κυβέρνηση.

Επιπλέον, με βάση τα όσα προβλέπει η τελική απόφαση της κυβέρνησης, τα τέλη κυκλοφορίας για όσους κατέχουν ΙΧ και μοτοσικλέτες μεσαίου και μεγάλου κυβισμού παλαιότητας 5 έως 10 ετών αυξάνονται έως και 6,67%.

Δείτε εδώ ακριβώς πόσα θα πληρώσετε φέτος για τέλη κυκλοφορίας

Αντιθέτως, για όσους διατηρούν ακόμη αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες μεσαίου και μεγάλου κυβισμού «ηλικίας» άνω των 15 ετών καθώς και για όσους κατέχουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και παλαιότητας 10 έως 15 ετών προβλέπονται μειώσεις κατά 4,55% έως και 6,82% στα τέλη κυκλοφορίας.

Επίσης, επιβάλλονται για πρώτη φορά τέλη κυκλοφορίας στα υβριδικά ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.549 έως 1.928 κ.εκ. τα οποία έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι 31-10-2010 καθώς επίσης και στις υβριδικές μοτοσικλέτες με κινητήρες από 1.549 έως 1.928 κ.εκ.

Η νομοθετική ρύθμιση με τις αλλαγές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών κατατέθηκε το απόγευμα της Τετάρτης στη Βουλή, με την μορφή τροπολογίας, από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη. Όπως προκύπτει από την έκθεση του ΓενικούΛογιστηρίου του Κράτους που συνοδεύει την τροπολογία, το συνολικό ποσό των πρόσθετων εσόδων που θα εισπράξει το Δημόσιο από όλες αυτές τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας εκτιμάται ότι θα είναι μόλις 13 εκατ. ευρώ!

Αναλυτικά, οι τροποποιήσεις που επέρχονται στη νομοθεσία για τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπουν:

α) Αυξήσεις 4,55% έως 6,67% στα τέλη κυκλοφορίας για Ι.Χ. αυτοκίνητα άνω των 1.357 κυβικών εκατοστών που ταξινομήθηκαν και κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από το 2006 και μέχρι την 30η Οκτωβρίου 2010, δηλαδή για αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού παλαιότητας 5 έως 10 ετών.

β) Μειώσεις κατά 4,55% στα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών που ταξινομήθηκαν και κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το 2001 έως το 2005.

γ) Μειώσεις κατά 5,66%-6,82% στα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.357 κυβικών εκατοστών που ταξινομήθηκαν και κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν το 2001.

δ) Κατάργηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για περίπου 97.000 ΙΧ αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν και τέθηκαν σε κυκλοφορία για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά την 31η Οκτωβρίου 2010 και τα οποία εκπέμπουν ρύπους από 90 έως και 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Τα αυτοκίνητα αυτά υπολογίζονται σε περίπου 97.000 και τα τέλη που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες τους κυμαίνονται από 81 έως και 90 ευρώ.

ε) Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από την 1η-11-2010 και μετά στην Ελλάδα και εκπέμπουν ρύπους άνω των 100 γραμμαρίων διοξειδίου το άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Τα ετήσια τέλη που ήδη πληρώνουν οι κάτοχοι αυτών των αυτοκινήτων αυξάνονται κατά 10 έως και 50 ευρώ ή κατά 8,88% έως 9,4%.

στ) Μείωση του ορίου των κυβικών εκατοστών μέχρι το οποίο προβλέπεται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι 31-10-2010 και τις υβριδικές μοτοσικλέττες. Το όριο μειώνεται από τα 1.929 στα 1.549 κ.εκ. Συνεπώς, επιβάλλονται για πρώτη φορά, από το έτος 2016, τέλη κυκλοφορίας στα υβριδικά ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.549 έως 1.928 κ.εκ. τα οποία έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι 31-10-2010 καθώς επίσης και στις υβριδικές μοτοσικλέτες με κινητήρες από 1.549 έως 1.928 κ.εκ. Τα επιβαλλόμενα τέλη αναλογούν στο 60% των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.

ζ) Αύξηση 20% των τελών κυκλοφορίας για τα υβριδικά ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.928 κ.εκ. τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι 31-10-2010. Τα τέλη για τα αυτοκίνητα αυτά αυξάνονται από το 50% στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.