Καταργήθηκαν 68 διαδικασίες του ΕΦΚΑ από τα ΚΕΠ

Με στόχο την ευρύτερη και ευκολότερη εξυπηρέτηση και ενημέρωση των πολιτών, το υπουργείο Εργασίας, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προχώρησε στην κατάργηση 68 διαδικασιών του ΕΦΚΑ από τα συστήματα των κέντρων εξυπηρέτησης πολιτών (ΚΕΠ). 

Πρόκειται για διαδικασίες που κρίθηκαν παρωχημένες ή παρέχονται μόνο ηλεκτρονικά, όπως μια σειρά από ενέργειες που όφειλαν να κάνουν οι πολίτες για να λάβουν, για παράδειγμα, τα έξοδα κηδείας, να ανανεώσουν ή να βγάλουν βιβλιάρια υγείας ή ακόμη και να πιστοποιήσουν την πληρωμή εισφορών.

Ετσι, με εγκύκλιο, οι 68 διαδικασίες του e-ΕΦΚΑ που κρίθηκαν παρωχημένες ή παρέχονται πλέον αποκλειστικά ηλεκτρονικά καταργούνται από τα συστήματα των ΚΕΠ, ενώ 11 από αυτές έχουν ήδη αντικατασταθεί από μια ενιαία διαδικασία για τα έξοδα κηδείας μέσω του gov.gr και των ΚΕΠ.

Από την πρώτη κιόλας ημέρα που ανέλαβε στο υπουργείο Εργασίας, ο κ. Χατζηδάκης διαπίστωσε τα μεγάλα προβλήματα στην επικοινωνία των πολιτών με το υπουργείο και κυρίως τον ΕΦΚΑ. 

«Υπάρχουν πολλά δικαιολογημένα παράπονα πολιτών για υπηρεσίες στις οποίες κανείς δεν σηκώνει τηλέφωνο. Και εν πάση περιπτώσει, παράπονα για ελλιπή ενημέρωση και εξυπηρέτηση», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανάρτησή του στο Facebook ο κ. Χατζηδάκης και επισημαίνει ότι «γι’ αυτό προχωρούμε με διαδικασίες σαν κι αυτή», καθώς και με άλλες, όπως η σταδιακή ψηφιοποίηση της έκδοσης των συντάξεων, αλλά και νέες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως το myEFKAlive και το myOAEDlive, όπου οι πολίτες μπορούν να πραγματοποιούν ραντεβού με βιντεοκλήση.

Σύμφωνα μάλιστα με τον υπουργό, το πιο σημαντικό πρότζεκτ είναι αυτό του μεγάλου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το οποίο αποσκοπεί ακριβώς στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών που έρχονται σε επαφή με το υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς.