Οι ξένες εμπορικές αλυσίδες που έρχονται στην Ελλάδα

Σε μία αγορά που είναι μεν πιο σταθερή, εξακολουθεί ωστόσο να παρουσιάζει νευρικότητα, οι νέες αλυσίδες που κάνουν τώρα το ντεμπούτο τους στην Ελλάδα επιλέγουν την πιο «σίγουρη» οδό μέσα από τα εμπορικά κέντρα, ενώ γι' αυτές που θέλουν νέα καταστήματα σε μεγάλες εμπορικές πιάτσες η επιλογή είναι εκεί όπου συγκεντρώνεται μεγαλύτερη τουριστική κίνηση, αφού ο τουρισμός τροφοδοτεί σταθερά, τα τελευταία χρόνια μέσα στην κρίση, το εγχώριο λιανεμπόριο, γράφει η Στεφανία Σούκη στο newmoney.gr.

H αγοραστική δύναμη του Έλληνα παραμένει χαμηλά, ωστόσο μετά την πλήρη κατάρρευση και τον πάτο που έπιασε η αγορά, τώρα ξένες αλυσίδες που βολιδοσκοπούσαν διαχρονικά την Ελλάδα, ακόμη και προ κρίσης, στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, φαίνεται ότι επιστρέφουν στο πλαίσιο των γενικότερων πλάνων ανάπτυξής τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

Στα ονόματα που ακούγονται κατά κόρον το τελευταίο διάστημα για την επέκτασή τους στην Ελλάδα είναι η βρετανική πολυεθνική του κλάδου της ένδυσης - υπόδησης Top Shop, ενώ δύο τουρκικές αλυσίδες, επίσης από τον χώρο της ένδυσης, η LC Waikiki και η BG Stores, έκαναν το ντεμπούτο τους πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη και ετοιμάζονται για τα επόμενα βήματά τους.

Στις νέες αφίξεις της ελληνικής αγοράς, από τον Νοέμβριο του 2019 -οπότε ανοίγει και το νέο τμήμα του Smart Park του ομίλου Ελλάκτωρ-, θα είναι και αυτή της αμερικανικής Ashley Homestore στον χώρο του οικιακού εξοπλισμού που φέρνει στην Ελλάδα ο ομογενής από τη Βενεζουέλα Παναγιώτης Κωνσταντίνου, όπως επίσης και της Toys Center, της αλυσίδας του group Prenatal, η οποία με βάση το μερίδιό της στην Ιταλία πουλάει 1 στα 3 παιχνίδια της ιταλικής αγοράς.

Στους νεοαφιχθέντες εδώ και λίγους μήνες συγκαταλέγεται και η γαλλική Decathlon, η οποία ήδη προχωρά σε προσλήψεις για το νέο της κατάστημα από το φθινόπωρο και αυτή στο Smart Park. Aντίστοιχα, η ιαπωνική Miniso, η αλυσίδα με κοντά στα 5.000 καταστήματα παγκοσμίως στο τέλος του 2018 και στόχο τα 10.000 συνολικά έως το 2020, η οποία ήρθε στην Ελλάδα το φθινόπωρο του προηγούμενου έτους μέσω του εμπορικού κέντρου River West του ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ, μετρά ήδη τρία καταστήματα (Αιγάλεω, Παγκράτι, Νέα Σμύρνη) και ετοιμάζεται για την άφιξή της στο κέντρο της Αθήνας.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr