η οικονομία για όλους
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΦΟΡΙΑ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΡΑΠΕΖΕΣ
  • ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
  • ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ
  • ΕΡΓΑΛΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΦΟΡΙΑ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΡΑΠΕΖΕΣ
  • ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
  • ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ
  • ΕΡΓΑΛΕΙΑ
  • Υπολογισμός Φόρου 2021
  • Υπολογισμός Φόρου 2020
  • Υπολογίστε πόση «13η σύνταξη» δικαιούστε
  • Υπολογίστε τις 120 δόσεις -2
  • Υπολογίστε τις δόσεις για τη ρύθμιση της εφορίας
  • Υπολογισμός Φόρου 2019
  • Ποιες οφειλές προς την εφορία εντάσσονται στη νέα ρύθμιση με δόσεις
  • Υπολογισμός Φόρου 2018
  • Πόσο είναι το τεκμήριο διαβίωσης κύριας κατοικίας ανάλογα με το εμβαδόν και την τιμή ζώνης
  • Πίνακας: Πόσο είναι το τεκμήριο για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
08/12/2021

«Άλμα» στις ηλεκτρονικές αγορές το α΄ τρίμηνο - Ποια προϊόντα αγόρασαν οι χρήστες του διαδικτύου

Αύξηση 22% συγκριτικά με το α΄ τρίμηνο του 2020 κατέγραψε το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ.

Όπως προκύπτει από την «Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα», έξι στα δέκα άτομα (58,3%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν, κατά το α΄ τρίμηνο του 2021, κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση.

Το 91,5% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό που καταγράφει μείωση 1,7% σε σύγκριση με το 2020 (93,1%), ενώ αύξηση 20,5% και 14,4% καταγράφεται στους καταναλωτές που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές από πωλητές άλλων χωρών της Ε.Ε. (2020: 21,0%, 2021: 25,3%) και από πωλητές χωρών εκτός Ε.Ε. (2020: 13,9%, 2021: 15,9%), αντίστοιχα.

Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράστηκαν περισσότερο

Αναφορικά με τα φυσικά (που δεν είναι σε ψηφιακή μορφή) προϊόντα που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν, από το διαδίκτυο, το α΄ τρίμηνο του 2021, για προσωπική χρήση:

  • 76,3% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2021, αγόρασαν είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), είδη υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα κ.ά.)
  • 33,0% των ατόμων αγόρασαν φαγητό που διανέμεται (delivery) από εστιατόρια, ταχυφαγεία, catering
  • 29,7% των ατόμων αγόρασαν καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή υγείας και,
  • 29,1% των ατόμων αγόρασαν αθλητικά είδη, εξαιρουμένων των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων που συμπεριλαμβάνονται στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

Ειδικότερα, όσον αφορά σε προϊόντα που αγοράζονται σε ψηφιακή μορφή:

  • 19,5% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2021, αγόρασαν ταινίες ή σειρές, είτε ως υπηρεσία μετάδοσης (streaming) είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2020 (8,3%) καταγράφηκε αύξηση 134,9%.
  • 9,8% των ατόμων αγόρασαν μουσική, είτε ως υπηρεσία μετάδοσης (streaming) είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2020 (4,0%) καταγράφηκε αύξηση 145,0%.
  • 6,1% των ατόμων αγόρασαν ηλεκτρονικά βιβλία, online εφημερίδες / περιοδικά. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2020 (2,6%) καταγράφηκε αύξηση 134,6%.
  •  6,1% των ατόμων αγόρασαν παιχνίδια για κινητά, tablet, Η/Υ ή κονσόλες παιχνιδιών. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2020 (4,8%) καταγράφηκε αύξηση 27,1%.

Αναφορικά με τις υπηρεσίες που αγοράζονται περισσότερο:

  • 18,0% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2021, αγόρασαν συνδρομές internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2020 (17,2%) καταγράφηκε αύξηση 4,6%.
  • 16,0% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών αγόρασαν συνδρομή για ηλεκτροδότηση, ύδρευση, φυσικό αέριο, κ.λπ. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2020 (13,2%) καταγράφηκε αύξηση 21,2%.
  • 1,5% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών αγόρασαν εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες, κ.ά.). Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2020 (14,3%) καταγράφηκε μείωση 89,5%.

Πόσα δαπάνησαν οι χρήστες του διαδικτύου σε ηλεκτρονικές αγορές

Όσον αφορά στο πλήθος και στην αξία των αγορών που πραγματοποιήθηκαν μέσω διαδικτύου το Α’ τρίμηνο του 2021:

3 στους 10 (26,7%), από όσους πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2021, έκαναν 1 έως 2 αγορές / παραγγελίες, 3 στους 10 (35,5%) 3 έως 5 αγορές / παραγγελίες και 4 στους 10 (37,8%) περισσότερες από 5 αγορές / παραγγελίες και,

3 στους 10 (28,3%) πλήρωσαν συνολικά αντίτιμο μικρότερο από 100 ευρώ για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασαν / παρήγγειλαν, 5 στους 10 (48,3%) πλήρωσαν από 100 έως κάτω από 500 ευρώ και 2 στους 10 (23,4%) πλήρωσαν από 500 ευρώ και πάνω. Σε όσους κατέβαλαν αντίτιμο 500 ευρώ και άνω καταγράφηκε, σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2020 (10,5%), αύξηση 122,9%.

Τα προβλήματα

Ποσοστό 25,9% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2021 αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα κατά την αγορά. Αύξηση 49,7% καταγράφεται στο ποσοστό όσων αντιμετώπισαν πρόβλημα σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό που είχε καταγραφεί για το Α’ τρίμηνο του 2019 (17,3%). Αύξηση κατά 148,8% καταγράφηκε στο ποσοστό όσων ανέφεραν ως πρόβλημα τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων που ήταν μεγαλύτερος από τον ενδεικνυόμενο, και μείωση στο ποσοστό όσων ανέφεραν δυσκολία στη χρήση της ιστοσελίδας και τεχνικά προβλήματα, τελικό κόστος υψηλότερο από το ενδεικνυόμενο, παράδοση κατεστραμμένων ή λάθος προϊόντων, κ.ά.

Σε ό,τι αφορά τους κυριότερους λόγους που αποτρέπουν από την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών, αυτοί είναι: η προτίμηση να βλέπουν οι αγοραστές το προϊόν / θέμα συνήθειας (50,1%), η μη ανάγκη πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών (29,9%) και η πεποίθηση ότι θα δυσκολευτούν λόγω έλλειψης δεξιοτήτων (22,9%).

naftemporiki.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καταναλωτής Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.: Κατατέθηκε η πρώτη συλλογική αγωγή κατά της ΔΕΗ για την ακύρωση της ρήτρας αναπροσαρμογής
Καταναλωτής Επίδομα καυσίμων: Πώς εκδίδεται η ψηφιακή χρεωστική κάρτα- Οι ημερομηνίες
Καταναλωτής Πόσο θα κοστίσει το αρνί και κατσίκι του Πάσχα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • Οικονομία Τα κλειδιά που «ανοίγουν» τις ρυθμίσεις για τα ληξιπρόθεσμα
  • Εξωδικαστικός Μηχανισμός: Οι 4 αλλαγές που ανακοινώθηκαν - Τα συν και τα πλην
  • Πώς θα αναβιώσουν οι 72 ή 120 δόσεις – Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση για τους συνεπείς φορολογούμενους - Παραδείγματα
  • Έκτακτη ενίσχυση σε συνταξιούχους: Ποιοι θα λάβουν 200, 250 και 300 ευρώ
  • Φορολοταρία: Δείτε εάν κερδίσατε έως 50.000 ευρώ
  • Λογαριασμοί ρεύματος: Νέο επίδομα έως 6.000 ευρώ - Ποιοι οι δικαιούχοι, πώς θα το πάρουν
  • Πώς θα καταβληθούν οι συντάξεις
  • ΑΑΔΕ - myProperty: Έτσι θα γίνονται οι fast track μεταβιβάσεις ακινήτων - Πότε ξεκινούν
  • Πώς θα πάρετε έως 1000 ευρώ για ηλιακό θερμοσίφωνα - Πότε οι αιτήσεις μέσω gov.gr
  • Πρακτικές συμβουλές για θέρμανση με το χαμηλότερο δυνατό κόστος

Το money-money.gr είναι πιστοποιημένο μέλος του μητρώου on line media

  • Όλες οι ειδήσεις
  • Όροι χρήσης
  • Επικοινωνία
  • palo.gr-Ειδήσεις
  • RSS

2018 © money-money.gr