Και οι ΗΠΑ καθηλώνουν τα Boeing 737 Max

 

Mετά τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Καναδά, οι ΗΠΑ διέταξαν και αυτές την καθήλωση στο έδαφος των αεροσκαφών 737 Max της Boeing και αφού επί μέρες αρνούνταν ότι υπάρχει θέμα αξιοπιστίας του συγκεκριμένου μοντέλου.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε πως έχουν ενημερωθεί για την απόφαση όλοι οι πιλότοι και οι αεροπορικές εταιρείες. «Η Boeing είναι μια καταπληκτική εταιρεία» τόνισε ο κ. Τραμπ, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα αεροσκάφη θα παραμείνουν καθηλωμένα μέχρι να βρεθεί λύση.

Την Τρίτη ο κ. Τραμπ είχε ανακοινώσει πως μίλησε με τον CEO της Boeing, Ντένις Μούλενμπουργκ, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος είναι ασφαλές.

Αμέσως μετά τη δήλωση του Αμερικανού προέδρου η τιμή της μετοχής της Boeing γύρισε σε αρνητικό έδαφος, με την τιμή να καταγράφει απώλειες 3%.

Η συντριβή του αεροσκάφους Boeing 737 Max 8 των Ethiopian Airlines οδήγησε πολλές χώρες και εταιρείες να καθηλώσουν το συγκεκριμένο αεροπλάνο.Ήταν το δεύτερο ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται αεροπλάνο 737 Max, τους τελευταίους πέντε μήνες.

Τη Δευτέρα, η Κίνα και η Ινδονησία σταμάτησαν τις πτήσεις, σε μία κίνηση που εκλαμβάνεται ως ένδειξη συμπαράστασης στην αμερικανική εταιρεία.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές αεροπορικών μεταφορών ακολούθησαν την Τρίτη, ενώ αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν ανεξάρτητα προχωρήσει σε αντίστοιχη κίνηση.

Πιλότοι στις ΗΠΑ παραπονέθηκαν τουλάχιστον πέντε φορές τους τελευταίους μήνες, σχετικά με προβλήματα ελέγχου που αντιμετώπισαν στα αεροσκάφη Boeing 737 MAX 8 σε καθοριστικά στάδια της πτήσης των αεροσκαφών τους, σύμφωνα με το Politico που επικαλείται αρχεία των ομοσπονδιακών αρχών.

Η δημοσιοποίηση των παραπόνων αυτών έρχεται να εντείνει το κλίμα ανησυχίας που υπάρχει για την ασφάλεια του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους μετά τα δυστυχήματα που έγιναν στην Ινδονησία και την Αιθιοπία.

Σε μερικά από τα περιστατικά των παραπόνων εμφανίζεται να εμπλέκεται το ίδιο σύστημα αποτροπής της απώλειας στήριξης του αεροσκάφους (Maneuvering Characteristics Augmentation System -MCAS). Σε προβληματική λειτουργία του MCAS, αλλά και ελλιπή εκπαίδευση του πληρώματος φαίνεται να αποδίδεται η συντριβή του Boeing 737 MAX 8 που έγινε στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με την αναφορά που υπάρχει στην βάση δεδομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Η βάση αυτή πληροφοριών επιτρέπει την λήψη αναφορών προβλημάτων από τα πληρώματα των αεροσκαφών.

Οι ερευνητές του δυστυχήματος που έγινε την Κυριακή στην Αιθιοπία δεν είναι ακόμη σε θέση να δηλώσουν αν η ίδια τεχνολογία MCAS που έχει εγκατασταθεί στο συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους της Boeing αποτελεί την πιθανή αιτία της νέας αεροπορικής τραγωδίας.

Στα δύο δυστυχήματα η συντριβή των αεροσκαφών έγινε λίγα λεπτά μετά από την απογείωσή τους.

Σε ένα περιστατικό που καταγράφηκε στις ΗΠΑ τον περασμένο Νοέμβριο ένας πιλότος αεροπορικής εταιρίας ανέφερε ότι στην διάρκεια της απογείωσης ενεργοποιήθηκε ο αυτόματος πιλότος, «ενώ μέσα σε δύο ή τρία δευτερόλεπτα το ρύγχος του αεροσκάφους πήρε κλήση προς το έδαφος». Η κλήση αυτή του αεροσκάφους ήταν τόσο απότομη, ώστε να ενεργοποιηθεί το σύστημα προειδοποίησης που λειτουργεί με την χρήση φωνής στο πιλοτήριο, προειδοποιώντας τους δύο χειριστές να μην προχωρήσουν σε βύθιση.

Μετά την απενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου το αεροσκάφος άρχισε να παίρνει κανονικά ύψος, σύμφωνα με την ίδια αναφορά.

Η καταγραφή των αναφορών για τα προβλήματα πτητικής συμπεριφοράς του Boeing 737 MAX 8 γίνεται ανώνυμα, στο πλαίσιο προσπάθειας για την γνωστοποίηση προβλημάτων ασφάλειας πτήσεων, χωρίς να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για τις αεροπορικές εταιρίες που αντιμετώπισαν προβλήματα με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

Διαβάστε περισσότερα στο euro2day.gr