Μειώστε το κόστος σέρβις του αυτοκινήτου σας στο ελάχιστο

Οι παλαιοί καλοί καιροί όπου ανοίγατε το εγχειρίδιο συντήρησης του αυτοκινήτου για να δείτε αν έχετε συμπληρώσει τα αναγκαία χλμ. προκειμένου να το πάτε στο συνεργείο για έλεγχο και συντήρηση έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Σήμερα, αν έχετε "καλό αυτί" ακούτε αυτό που σας ζητάει το αυτοκίνητο σας και για αυτό και μόνο γι`αυτό, το πηγαίνετε στο συνεργείο (εξουσιοδοτημένο ή της γειτονιάς σας). Τι κερδίζετε ή χάνετε διαβάστε το άρθρο.

Οι παλαιοί καλοί καιροί όπου ανοίγατε το εγχειρίδιο συντήρησης του αυτοκινήτου για να δείτε αν έχετε συμπληρώσει τα αναγκαία χλμ. προκειμένου να το πάτε στο συνεργείο για έλεγχο και συντήρηση έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Σήμερα, αν έχετε "καλό αυτί" ακούτε αυτό που σας ζητάει το αυτοκίνητο σας και για αυτό και μόνο γι`αυτό, το πηγαίνετε στο συνεργείο (εξουσιοδοτημένο ή της γειτονιά σας). Τι κερδίζετε ή χάνετε διαβάστε το άρθρο.

Η καταναλωτική κρίση που εδώ και διόμιση χρόνια μαστίζει την ελληνική κοινωνία έχει οδηγήσει τόσο τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε ιστορικά χαμηλά όσο και τις διελεύσεις απο τα συνεργεία, για τη συμβατική συντήρηση τους. Μέχρι τις αρχές του 2011 οι Έλληνες οδηγοί και κάτοχοι ΙΧ φρόντιζαν,τουλάχιστον ως προς τα σέρβις, να είναι οσο γίνεται πιο τυπικοί στο χρονοδιάγραμμα του κατασκευαστή για το πότε θα πρέπει να ελέγξουν, αντικαταστήσουν ή να ρυθμίσουν συστήματα και παραμέτρους του αυτοκινήτου τους. Αυτό και ανάλογα με τον αριθμό των χλμ. που είχε διανύσει το αυτοκίνητο είχε ένα μέσο ετήσιο κόστος περίπου στα 350 ευρώ. Σήμερα αυτό το ποσό, για την πλειονότητα των οδηγών είναι ένα "σεβαστό" νούμερο το οποίο δεν το διαθέτει για τη συντήρηση του ΙΧ του και προτιμά να το αξιοποιήσει για άλλες καταναλωτικές του ανάγκες.

Τα συνεργεία απο την πλευρά τους, βλέποντας οτι οι διελεύσεις συνεχώς μειώνονται, διαμορφώνουν πακέτα συντήρησης με συγκεκριμένες εργασίες και για συγκεκριμένα μοντέλα , συνήθως αφορούν αυτοκίνητα που είναι πάνω απο πέντε χρόνια στην κυκλοφορία, προκειμένου να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος της μίνιμουμ αναγκαίας συντήρησης του αυτοκινήτου.

Έτσι καταγράφοντας τον μέσο όρο των ελάχιστων αναγκαίων εργασιών που απαιτούνται, διαμορφώνουν ένα κόστος συντήρησης κοντά στα 125 ευρώ περίπου. Το κέρδος απο το συμβατικό κόστος των 350 ευρώ είναι 225 ευρώ ποσό αρκετά σημαντικό για τον μέσο Έλληνα καταναλωτή.

Ακόμη όμως και στα προτεινόμενα, μίνιμουμ προδιαγραφών, σέρβις οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε συμφωνία με τους υπεύθυνους των συνεργείων προκειμένου να περιορίσουν ακόμη περισσότερο τις εργασίες που περιλαμβάνει το πακέτο μειώνοντας ακόμη περισσότερο το κόστος.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα πακέτο προσφοράς για την ελάχιστη συντήρηση, περιλαμβάνει αλλαγή λαδιού, έλεγχο σε τακάκια φρένων εμπρός πίσω, έλεγχο σε υγρά μπαταρίας,  φρένων, συστήματος ψύξης, ιμάντα δυναμό και η πιθανή αντικατάσταση τους. Απο αυτά, τον έλεγχο και την πιθανή συμπλήρωση των υγρών σε φρένα , σύστημα ψύξης, μπαταρίας - εφόσον δεν είναι κλειτού κυκλώματος- μπορείτε να τα κάντε μόνοι σας με προιόντα δική σας επιλογής που στις περισσότερες φορές θα σας περισέψει και ποσότητα ικανή για να επανέλθετε όσον αφορά τη συμπλήρωση τους τουλάχιστον για άλλη μια φορά.

Έτσι στο συνεργείο θα μείνει η αντικατάσταση του λαδιού, ο έλεγχος για τα φρένα ή και η αντικατάσταση στα τακάκια μονο των εμπρός ή μόνο των πίσω ή και των δύο εφόσον είναι απαραίτητο καθώς και ο έλεγχος γαι τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και η πιθανή ρύθμιση του, όπου είναι εφικτό. Αυτόματα το κόστος πεφτει αισθητά κια κυμαίνεται μεταξύ 60 και 80 ευρώ. Αυτά είναι βέβαια τα ποσά που μπορείτα να κερδίσετε μετά απο συνενόηση με τον υπεύθυνο του συνεργείου. Πιθανόν όμως να έχετε τον φόβο οτι κάνοντας το ελάχιστο, όσον αφορά τη συντήρηση του αυτοκινήτου σας, έχετε "χάσει" απο τις προδιαγραφές για τη σωστή και ασφαλή λειτουργία του. Εκει πρέπει να χρησιμοποιήσετε τόσο την οδηγική εμπειρίας σας όσο και το "αυτί" σας για να διαπιστώσετε εαν το ελάχιστο της συντήρησης που έχετε "επιβάλει" στο αυτοκίνητο σας δείχνει οτι λειτουργεί σωστά και αξιόπιστα ή πρεπει να "προσθέσετε" εργασίες για να φτάσετε στο απόλυτο.

Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία για τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρηματων απο τη συντήρηση  του αυτοκινήτου σας είναι περίπου αυτή και μην ξεχνάτε οτι "κλειδι" για το χαμηλότερο δυνατόν κόστος είναι η διαπραγμάτευση για τις αναγκαίες εργασίες που απαιτούνται προκειμένου το αυτοκίνητο σας να είναι λειτουργικά αξιόπιστο και ασφαλές.