Ολοένα δυσκολότερη η αλλαγή τηλεπικοινωνιακού παρόχου

Ολοένα και πιο δύσκολη γίνεται η αλλαγή τηλεπικοινωνιακού παρόχου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Σώματος Ευρωπαίων Ρυθμιστών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (BEREC), γράφει ο Φώτης Κόλλιας στο euro2day.gr.

Η BEREC είχε θέσει σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 18 Ιανουαρίου μια έκθεση για τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου ανά την Ευρώπη, όταν ένας πελάτης θέλει να μεταφέρει τον αριθμό του ή τη συνδρομή Internet σε άλλη εταιρεία.

Στην έκθεση της BEREC επισημαίνεται πως «η πρόθεση και η δυνατότητα για αλλαγή μεταξύ τηλεπικοινωνιακών παρόχων είναι εξαιρετικά σημαντική για μια ανταγωνιστική αγορά» καθώς «η αλλαγή παρόχου επιτρέπει στους καταναλωτές να αξιοποιήσουν πλήρως τα πλεονεκτήματα από εναλλακτικές προσφορές και παρέχει κίνητρα στις εταιρείες, ώστε να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες και τιμές στους πελάτες τους».

Τα στοιχεία από την Ελλάδα, πάντως, δείχνουν ραγδαία πτώση των αιτήσεων φορητότητας στην κινητή τηλεφωνία, αλλά και αύξηση των αντίστοιχων αιτήσεων στη σταθερή τηλεφωνία. Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ενώ το 2014 είχαν κατατεθεί περίπου 750.000 αιτήσεις φορητότητας (μεταφοράς αριθμού σε άλλο πάροχο) και είχαν ικανοποιηθεί περίπου 500.000 από αυτές, το 2017 ο αριθμός των αιτήσεων περιορίστηκε σε 500.668, από τις οποίες ικανοποιήθηκαν μόλις 314.845.

Αλλά και στη σταθερή τηλεφωνία, οι αιτήσεις φορητότητας μειώθηκαν από περίπου 900.000 το 2014 σε 647.178 το 2017, αν και πέρυσι σημειώθηκε αύξηση 15,4% σε σύγκριση με το 2016. Μάλιστα στη σταθερή τηλεφωνία ολοκληρώνεται πολύ μεγαλύτερο ποσοστό των αιτήσεων (93% το 2017), εξέλιξη που δείχνει πως είτε οι αντιπροσφορές που γίνονται από τον πάροχο τον οποίο εγκαταλείπει ο καταναλωτής είναι πιο ανταγωνιστικές στην κινητή, είτε πως οι καταναλωτές είναι περισσότερο αποφασισμένοι.

Στην αγορά τηλεπικοινωνιών αποδίδουν τη μεγάλη μείωση στη φορητότητα αριθμών (ειδικά στην κινητή) και στο γεγονός πως οι εταιρείες περιόρισαν τις επιθετικές επιδοτήσεις συσκευών, ενώ παράλληλα λειτούργησε το μητρώο συνδρομητών που εντοπίζει πελάτες οι οποίοι άλλαζαν εταιρείες αφήνοντας «φέσι» στον προηγούμενο πάροχο. Αρκετοί, πάντως, θεωρούν πως τα δύο συγκεκριμένα φαινόμενα δεν αρκούν για να δικαιολογήσουν την πολύ μεγάλη πτώση στην αλλαγή παρόχου κατά την τελευταία πενταετία.

Διαβάστε περισσότερα στο euro2day.gr