η οικονομία για όλους
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΦΟΡΙΑ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΡΑΠΕΖΕΣ
  • ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
  • ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ
  • ΕΡΓΑΛΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΦΟΡΙΑ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΡΑΠΕΖΕΣ
  • ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
  • ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ
  • ΕΡΓΑΛΕΙΑ
  • Υπολογισμός Φόρου 2021
  • Υπολογισμός Φόρου 2020
  • Υπολογίστε πόση «13η σύνταξη» δικαιούστε
  • Υπολογίστε τις 120 δόσεις -2
  • Υπολογίστε τις δόσεις για τη ρύθμιση της εφορίας
  • Υπολογισμός Φόρου 2019
  • Ποιες οφειλές προς την εφορία εντάσσονται στη νέα ρύθμιση με δόσεις
  • Υπολογισμός Φόρου 2018
  • Πόσο είναι το τεκμήριο διαβίωσης κύριας κατοικίας ανάλογα με το εμβαδόν και την τιμή ζώνης
  • Πίνακας: Πόσο είναι το τεκμήριο για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
27/12/2021

Ρεύμα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο “καταναλώνουν” τον οικογενειακό προϋπολογισμό

Σε επίπεδα χειρότερα και από του πρώτου lockdown έχει υποχωρήσει το καταναλωτικό κλίμα. Ερευνα, μάλιστα, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, δείχνει ότι τα νοικοκυριά ξοδεύουν το 30% του προϋπολογισμού τους για να πληρώσουν ρεύμα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο.

Στο ερώτημα αν θεωρούν τη σημερινή συγκυρία καλή ή κακή για σημαντικές αγορές για το σπίτι, αυτοί που απαντούν αρνητικά είναι περισσότεροι από κάθε άλλη περίοδο, από τότε που ξεκίνησε να πραγματοποιείται η έρευνα, τον Οκτώβριο του 2019. Στο -45 έχει κατρακυλήσει ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανικής, από -25 τον Ιούνιο του 2021.

Το 30% του εισοδήματος κάθε νοικοκυριού πηγαίνει σε λογαριασμούς ΔΕΚΟ, έναντι 25% τον Δεκέμβριο του 2020, ενώ η αύξηση στο κόστος της ενέργειας επηρεάζει αρνητικά όλες τις άλλες δαπάνες.

Ο ένας στους δύο καταναλωτές θα περιορίσει τις αγορές προϊόντων το επόμενο εξάμηνο, ο ένας στους τρεις θα περιορίσει τα έξοδα σε υπηρεσίες όπως η εστίαση και η αγορά εισιτηρίων και ένας στους δύο θεωρεί δεδομένο ότι θα ξοδέψει περισσότερα σε λογαριασμούς, ως ποσοστό επί του εισοδήματός του. Τρόφιμα και ποτά απορροφούν το 41% των χρημάτων που ξόδεψαν οι Ελληνες σε αγορές λιανικής, έναντι 46% τον Ιούνιο και 49% τον Δεκέμβριο του 2020, σε περίοδο λοκντάουν. Η εστίαση έπειτα από μια μικρή αναθέρμανση της κίνησης το καλοκαίρι, υποχώρησε ξανά, αντιπροσωπεύοντας το 7% των δαπανών, από 11% τον Ιούνιο.

Μόλις το 2% των δαπανών για αγορές πηγαίνουν σε εισιτήρια και ξενοδοχεία, ενώ σχετικά αυξημένες είναι οι δαπάνες για ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη σε σύγκριση με το καλοκαίρι (11% από 9%), λόγω και της Black Friday. Eνα παράδοξο εύρημα είναι ότι η αγορά παιχνιδιών, κοσμημάτων και ειδών δώρων, που θεωρητικά θα έπρεπε να τονωθεί τον Δεκέμβριο λόγω γιορτών, μειώθηκε κατά το ήμισυ σε σχέση με πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 2% των δαπανών σε αγορές λιανικής, από 4% τον Δεκέμβριο του 2020.

Πηγή: efsyn.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καταναλωτής Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.: Κατατέθηκε η πρώτη συλλογική αγωγή κατά της ΔΕΗ για την ακύρωση της ρήτρας αναπροσαρμογής
Καταναλωτής Επίδομα καυσίμων: Πώς εκδίδεται η ψηφιακή χρεωστική κάρτα- Οι ημερομηνίες
Καταναλωτής Πόσο θα κοστίσει το αρνί και κατσίκι του Πάσχα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • Οικονομία Επιδότηση παγίων δαπανών: Ποιες νέες βεβαιωμένες οφειλές μπαίνουν στη διαδικασία συμψηφισμών
  • Όλα τα επιδόματα σε μια ψηφιακή κάρτα – Πώς θα λειτουργεί το νέο μοντέλο για τη χορήγησή τους
  • ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την νέα πληρωμή
  • Στη σέντρα οι μετοχές και τα ελληνικά ομόλογα
  • Πώς ωριμάζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα
  • Προθεσμίες υποβολής δηλώσεων για τον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ»

Το money-money.gr είναι πιστοποιημένο μέλος του μητρώου on line media

  • Όλες οι ειδήσεις
  • Όροι χρήσης
  • Επικοινωνία
  • palo.gr-Ειδήσεις
  • RSS

2018 © money-money.gr