Καταγγελία εναντίον της Google για φακέλωμα του πού βρισκόμαστε, υποβάλλει η ΕΚΠΟΙΖΩ

Σήμερα, η ΕΚΠΟΙΖΩ ανακοίνωσε ότι θα υποβάλλει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα της χώρας μας καταγγελία εναντίον της Google. Βασισμένη σε νέα έρευνα της αδελφής Νορβηγικής οργάνωσης καταναλωτών Forbrukerrådet, που δημοσιεύθηκε σήμερα, η ΕΚΠΟΙΖΩ καταγγέλει την Google για παραβίαση των Γενικού Κανονισμού για τα Προσωπικά Δεδομένα (GDPR)GDPR)), αναφορικά με το πως η εταιρεία παρακαλουθεί την τοποθεσία των χρηστών της.
Επίσης, άλλες 6 οργανώσεις καταναλωτών άλλων χωρών, όλες μέλη της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (GDPR)BEUC)), ανακοίνωσαν ότι θα υποβάλλουν και αυτές καταγγελία στην εθνική τους Αρχή άλλες θα κινηθούν δικαστικά ενώ το θέμα θα τεθεί υπόψη και της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑi
Τα έξυπνα κινητά μας τα έχουμε μαζί μας όπου και εάν πάμε. Το λογισμικό Android, το λειτουργικό σύστημα της Google, βρίσκεται σε περίπου 2 δις συσκευές παγκοσμίως, κάνοντάς το έτσι, το πιο χρησιμοποιούμενο λειτουργικό σύστημα κινητών τηλεφώνων. Χρησιμοποιείται από την πλειοψηφία των κατασκευαστών έξυπνων κινητών, όπως η Samsung, η Huawei και η Sony. Παρόλα αυτά, το σύστημα Android συνδέεται αυτόματα με πάρα πολλές δεσμεύσεις, συμπεριλαμβανομένου του ότι όλοι οι χρήστες τέτοιων συσκευών πρέπει εκ των πραγμάτων να έχουν λογαριασμό στην Google.
Τα δεδομένα τοποθεσίας μπορούν να αποκαλύψουν πολλά για τους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων των θρησκευτικών πεποιθήσεων (επισκέψεις σε μέρη λατρείας), των πολιτικών τους τάσεων (συμμετοχή σε διαδηλώσεις), της κατάστασης της υγείας (επισκέψεις σε νοσοκομεία) καθώς και των σεξουαλικών προτιμήσεων (παρουσία σε συγκεκριμένα μέρη). Η έκθεση αυτή δείχνει ότι η Google συλλέγει τα δεδομένα τοποθεσίας των χρηστών κυρίως μέσω των ρυθμίσεων ’Ιστορικό τοποθεσίας’ και ’Δραστηριότητα ιστοτόπων και εφαρμογών’, τα οποία είναι όλα ενσωματωμένα στους λογαριασμούς Google του χρήστη. Η εταιρεία χρησιμοποιεί διάφορα τεχνάσματα και πρακτικές για να εξασφαλίζει ότι οι χρήστες έχουν ενεργοποιημένες τις ρυθμίσεις αυτές, χωρίς να τους πληροφορεί ευθέως για το τι αυτό αυτό συνεπάγεται.
Αυτές οι αθέμιτες πρακτικές αφήνουν τους καταναλωτές στο σκοτάδι σχετικά με την πραγματική συλλογή και χρήση των προσωπικών τους δεδομένων. Επιπρόσθετα, δεν παρέχουν άλλη πραγματική επιλογή στους καταναλωτές εκτός από το να δώσουν τα δεδομένα τοποθεσίας τους, τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιούνται από την εταιρεία για ένα ευρύ φάσμα ενεργειών, συμπεριλαμβανομένων των στοχευμένων διαφημίσεων.