MyEfka Live: Πότε αρχίζει και πώς θα γίνεται η e-εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων

Με ταχύτατους ρυθμούς προωθείται η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) με στόχο την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων.
Το Υπερταμείο Ασφάλισης βάζει μπροστά την εφαρμογή του My Efka Live, μια νέα πλατφόρμα μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι θα εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.
Στην πραγματικότητα οι ασφαλισμένοι θα έρχονται σε επαφή με εργαζομένους των ταμείων μέσω τηλεδιάσκεψης. Μέσω του τηλεραντεβού οι ασφαλισμένοι θα εξυπηρετούνται για μια σειρά υπηρεσιών και έτσι θα γλιτώνουν την πολύωρη αναμονή στα γκισέ και τις υπηρεσίες του Υπερταμείου Ασφάλισης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr, η υπηρεσία θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στον Ιούλιο, ενώ οι πρώτοι που θα εξυπηρετηθούν θα είναι οι κάτοικοι από τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες. Σταδιακά θα προστίθενται και άλλες περιοχές, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε σύντομα η εξυπηρέτηση της πλειονότητας των ασφαλισμένων να γίνεται από το… σπίτι.
Στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης θα βρεθούν οι άνθρωποι που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, δηλαδή τα άτομα με αναπηρία, αλλά και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού. Το ραντεβού θα κλείνεται επίσης ηλεκτρονικά με τους κωδικούς Taxisnet, ενώ για την υλοποίηση της τηλεδιάσκεψης οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ θα στέλνουν στο email του ασφαλισμένου συγκεκριμένο link, το οποίο θα οδηγεί στον e-χώρο αναμονής.
Φυσικά, για λόγους ασφαλείας ο εκάστοτε υπάλληλος του ΕΦΚΑ θα πραγματοποιεί διασταύρωση στοιχείων. Αυτό σημαίνει ότι θα ζητεί από τον ασφαλισμένο να του επιδείξει αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο ή ό,τι άλλο απαιτείται.
Για παράδειγμα ένας ασφαλισμένος που θέλει να βγάλει ασφαλιστική ενημερότητα θα εισέρχεται στο My EFKA Live, θα πραγματοποιεί τηλεδιάσκεψη με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ, ο οποίος μετά από την απαραίτητη ταυτοποίηση στοιχείων, θα του αποστέλλει μέσω email το την ασφαλιστική του ενημερότητα.