Πάγιες δαπάνες: Σε ισχύ το κουπόνι και το 2022

Στην παράταση του προγράμματος παγίων δαπανών για τις 31.000 επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με τον υπουργό Χρ. Σταϊκούρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου είχαν συμψηφιστεί φόροι και εισφορές ύψους 250 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος του έτους δηλαδή, τον τρέχοντας μήνα και τον Δεκέμβριο, υπολογίζεται ότι θα συμψηφιστούν υποχρεώσεις που ανέρχονται σε 130-150 εκατ. ευρώ. 

Στην περίπτωση που απαντήσει θετικά, θα ισχύει για όλες τις χώρες της Ε.Ε. που έχουν κάνει χρήση του προγράμματος. Σε διαφορετική περίπτωση τυχόν υπόλοιπο της ενίσχυσης που παραμένει μετά το τέλος Δεκεμβρίου ακυρώνεται αυτόματα. Όπως αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, το ενδεχόμενο έγκρισης της παράτασης είναι μεγάλο δεδομένων των μεγάλων προβλημάτων που συνεχίζει να δημιουργεί η πανδημική κρίση στις επιχειρήσεις.

Με βάση τα στοιχεία, το μεγαλύτερο τμήμα από το κουπόνι του προγράμματος επιδότησης παγίων δαπανών θα κατευθυνθεί για την πληρωμή ασφαλιστικών, ενώ το υπόλοιπο για την αποπληρωμή φορολογικών υποχρεώσεων που δημιουργήθηκαν. Συγκεκριμένα, από τα περίπου 450 εκατ. ευρώ, οι 31.000 επιχειρήσεις αποφάσισαν ότι περίπου τα 240 εκατ. ευρώ θα τα χρησιμοποιήσουν για την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών και τα 210 εκατ. ευρώ για φορολογικές υποχρεώσεις, όπως ο φόρος εισοδήματος, ο ΕΝΦΙΑ και ο ΦΠΑ.

Σημειώνεται ότι η ενίσχυση κατά το μέρος που αφορά δικαίωμα έκπτωσης από φορολογικές οφειλές εφαρμόζεται ως έκπτωση από φορολογικές υποχρεώσεις του έτους 2021, που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 έως 31 Δεκεμβρίου 2021:

α) Από φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων ή από φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων / νομικών οντοτήτων.

β) Από ΕΝΦΙΑ.

γ) Από ΦΠΑ.

δ) Από κάθε άλλο φόρο, εισφορά ή χρηματική κύρωση που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.

Στο μεταξύ, προθεσμία μέχρι τις 15 Νοεμβρίου, έχουν οι δικαιούχοι του προγράμματος επιδότησης παγίων δαπανών προκειμένου να υποβάλουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στην πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), "myBusinessSupport".

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι:

α) Υπεύθυνη δήλωση του λογιστή της επιχείρησης που να βεβαιώνει ότι η επιχείρηση στις 31.12.2019 (ανάλογα με τη νομική μορφή και το είδος βιβλίων της επιχείρησης): είτε δεν είχε απολέσει πάνω από το ήμισυ του εγγεγραμμένου κεφαλαίου της λόγω συσσωρευμένων ζημιών, είτε δεν είχε απολέσει πάνω από το ήμισυ του κεφαλαίου της, όπως φαίνεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, λόγω συσσωρευμένων ζημιών. Το παραπάνω δεν απαιτείται στην περίπτωση ανεξάρτητων ατομικών επιχειρήσεων, καθώς και στην περίπτωση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων. Εάν πρόκειται για μεγάλη επιχείρηση, με τη δήλωση πρέπει να βεβαιώνεται ότι την τελευταία διετία: ο δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια της επιχείρησης δεν ήταν υψηλότερος του 7,5 και ο δείκτης κάλυψης χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων της επιχείρησης (EBITDA interest coverage ratio) δεν ήταν κάτω του 1,0.

β) Ενιαίο πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας.

Πηγή: capital.gr