Τέλη κυκλοφορίας 2026: Απλήρωτα 9 στα 10 - Τέλος οι παρατάσεις, κλιμακωτά πρόστιμα για τους ασυνεπείς
Μόλις 700.000 από τους περίπου 5,5 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ έχουν εξοφλήσει τα τέλη κυκλοφορίας 2026, με τα έσοδα να διαμορφώνονται στα 115,1 εκατ. ευρώ, δηλαδή στο 1/10 του αναμενόμενου 1,2 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι 9 στα 10 ευρώ παραμένουν απλήρωτα και περίπου 4,8 εκατ. ιδιοκτήτες θα πρέπει να σπεύσουν μέσα στις 23 ημέρες που απομένουν έως τη λήξη της προθεσμίας στις 31 Δεκεμβρίου.
Για πρώτη φορά, το σενάριο παράτασης δεν θεωρείται ρεαλιστικό, καθώς το υφιστάμενο πλαίσιο αλλάζει ριζικά, με στόχο να σταματήσει η πρακτική των διαρκών «τελευταίων ευκαιριών».
Για πρώτη φορά, το σενάριο παράτασης δεν θεωρείται ρεαλιστικό, καθώς το υφιστάμενο πλαίσιο αλλάζει ριζικά, με στόχο να σταματήσει η πρακτική των διαρκών «τελευταίων ευκαιριών».
Η εμπρόθεσμη πληρωμή έως το τέλος του έτους αποκτά πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα, καθώς το κλασικό ενιαίο πρόστιμο 100% για οποιαδήποτε καθυστέρηση αντικαθίσταται από κλιμακωτό σύστημα επιβαρύνσεων. Οι συνεχείς παρατάσεις των προηγούμενων ετών, που συχνά έφταναν έως και τα τέλη Φεβρουαρίου, προκαλούσαν σύγχυση στους φορολογουμένους, ενθάρρυναν την αναβλητικότητα και δημιουργούσαν αίσθημα αδικίας σε όσους ήταν συνεπείς από τις πρώτες ημέρες. Πλέον, η προθεσμία πληρωμής έχει «κλειδωθεί» με νόμο, ώστε να μην μπορεί να μετατρέπεται σε «λάστιχο» με υπουργικές αποφάσεις της τελευΤέλη κυκλοφορίας 2026: Απλήρωτα 9 στα 10 ευρώ, τέλος οι παρατάσεις – κλιμακωτά πρόστιμα για τους ασυνεπείς.
Πρόστιμα μετά την προθεσμία
Εντός Ιανουαρίου: 25% πρόσθετη επιβάρυνση επί του ποσού των τελών κυκλοφορίας
Εντός Φεβρουαρίου: 50% πρόσθετη επιβάρυνση επί των τελών
Από 1η Μαρτίου και μετά: 100% πρόσθετη επιβάρυνση, δηλαδή τα τέλη διπλασιάζονται
Πρόστιμα μετά την προθεσμία
Εντός Ιανουαρίου: 25% πρόσθετη επιβάρυνση επί του ποσού των τελών κυκλοφορίας
Εντός Φεβρουαρίου: 50% πρόσθετη επιβάρυνση επί των τελών
Από 1η Μαρτίου και μετά: 100% πρόσθετη επιβάρυνση, δηλαδή τα τέλη διπλασιάζονται
Μόλις 700.000 από τους περίπου 5,5 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ έχουν εξοφλήσει τα τέλη κυκλοφορίας 2026, με τα έσοδα να διαμορφώνονται στα 115,1 εκατ. ευρώ, δηλαδή στο 1/10 του αναμενόμενου 1,2 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι 9 στα 10 ευρώ παραμένουν απλήρωτα και περίπου 4,8 εκατ. ιδιοκτήτες θα πρέπει να σπεύσουν μέσα στις 23 ημέρες που απομένουν έως τη λήξη της προθεσμίας στις 31 Δεκεμβρίου. Για πρώτη φορά, το σενάριο παράτασης δεν θεωρείται ρεαλιστικό, καθώς το υφιστάμενο πλαίσιο αλλάζει ριζικά, με στόχο να σταματήσει η πρακτική των διαρκών «τελευταίων ευκαιριών».
Η εμπρόθεσμη πληρωμή έως το τέλος του έτους αποκτά πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα, καθώς το κλασικό ενιαίο πρόστιμο 100% για οποιαδήποτε καθυστέρηση αντικαθίσταται από κλιμακωτό σύστημα επιβαρύνσεων. Οι συνεχείς παρατάσεις των προηγούμενων ετών, που συχνά έφταναν έως και τα τέλη Φεβρουαρίου, προκαλούσαν σύγχυση στους φορολογουμένους, ενθάρρυναν την αναβλητικότητα και δημιουργούσαν αίσθημα αδικίας σε όσους ήταν συνεπείς από τις πρώτες ημέρες. Πλέον, η προθεσμία πληρωμής έχει «κλειδωθεί» με νόμο, ώστε να μην μπορεί να μετατρέπεται σε «λάστιχο» με υπουργικές αποφάσεις της τελευταίας στιγμής.
Το νέο κλιμακωτό μοντέλο προστίμων επιχειρεί να βρει ισορροπία ανάμεσα στην αυστηρότητα και τη ρεαλιστική διευκόλυνση όσων καθυστερούν για λίγο. Η περιορισμένη καθυστέρηση δεν οδηγεί σε «καταστροφή» με διπλασιασμό της οφειλής, ωστόσο η παραμονή σε καθεστώς μη πληρωμής μετά τον Μάρτιο συνεπάγεται ιδιαίτερα βαριά επιβάρυνση και αυτόματες διασταυρώσεις ανά εξάμηνο, την ώρα που ψηφιακά εργαλεία και δυνατότητα ακινησίας αποσκοπούν να μειώσουν την ταλαιπωρία και τις πραγματικές αδικίες
Το νέο κλιμακωτό μοντέλο προστίμων επιχειρεί να βρει ισορροπία ανάμεσα στην αυστηρότητα και τη ρεαλιστική διευκόλυνση όσων καθυστερούν για λίγο. Η περιορισμένη καθυστέρηση δεν οδηγεί σε «καταστροφή» με διπλασιασμό της οφειλής, ωστόσο η παραμονή σε καθεστώς μη πληρωμής μετά τον Μάρτιο συνεπάγεται ιδιαίτερα βαριά επιβάρυνση και αυτόματες διασταυρώσεις ανά εξάμηνο, την ώρα που ψηφιακά εργαλεία και δυνατότητα ακινησίας αποσκοπούν να μειώσουν την ταλαιπωρία και τις πραγματικές αδικίες.
Το money-money.gr είναι πιστοποιημένο μέλος του μητρώου on line media