ΑΑΔΕ: Ψηφιακά τα πιστοποιητικά φορολογικής κατοικίας - Πώς γίνεται η υποβολή αίτησης

Πολίτες και επιχειρήσεις με διασυνοριακή οικονομική δραστηριότητα, μπορούν από την Τετάρτη 3/5 να λαμβάνουν αυτόματα το Πιστοποιητικό Φορολογικής Κατοικίας (ΠΦΚ) που χρειάζονται για την αποφυγή διπλής φορολογίας του εισοδήματός τους ή και για άλλους σκοπούς στο εξωτερικό. Μόνο κατά το 2022 εκδόθηκαν περισσότερα από 4.000 τέτοια πιστοποιητικά πολιτών και επιχειρήσεων με χειρόγραφη διαδικασία και χρόνο εξυπηρέτησης για τον πολίτη 3-5 ημέρες.

Η νέα Απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή, προβλέπει ψηφιακό ΠΦΚ που φέρει:

  • μοναδικό αριθμό έκδοσης
  • εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα eSeal της ΑΑΔΕ
  • ενσωματωμένο κώδικα γρήγορης ανάγνωσης (qrcode) για την εξακρίβωση της εγκυρότητάς του
  • πιστοποίηση της φορολογικής κατοικίας, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα

Η αίτηση για την έκδοση ΠΦΚ υποβάλλεται αποκλειστικά ψηφιακά, από το φυσικό πρόσωπο ή από τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr). Η διαδρομή είναι: Μητρώο & Επικοινωνία /Πιστοποιητικό Φορολογικής Κατοικίας.

Καταργείται έτσι η προηγούμενη διαδικασία, που περιλάμβανε και την λήψη σχετικής βεβαίωσης από την αρμόδια ΔΟΥ του πολίτη/επιχείρησης.

Μέσω της εφαρμογής εκδίδονται ΠΦΚ που αφορούν στο τρέχον ή και σε παρελθόντα έτη και προβλέπονται για την εφαρμογή των Συμβάσεων για την Αποφυγή της Διπλής Φορολογίας του Εισοδήματος (ΣΑΔΦΕ) που έχει συνάψει η Ελλάδα με 57 κράτη ή άλλους σκοπούς στο εξωτερικό.

Η νέα εφαρμογή που αυτοματοποιεί την έκδοση ΠΦΚ βασίζεται σε βέλτιστες διεθνείς πρακτικές και συνεχίζει το έργο της ψηφιοποίησης αναβαθμίζοντας την εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.