η οικονομία για όλους
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΦΟΡΙΑ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΡΑΠΕΖΕΣ
  • ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
  • ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ
  • ΕΡΓΑΛΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΦΟΡΙΑ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΡΑΠΕΖΕΣ
  • ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
  • ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ
  • ΕΡΓΑΛΕΙΑ
  • Υπολογισμός Φόρου 2021
  • Υπολογισμός Φόρου 2020
  • Υπολογίστε πόση «13η σύνταξη» δικαιούστε
  • Υπολογίστε τις 120 δόσεις -2
  • Υπολογίστε τις δόσεις για τη ρύθμιση της εφορίας
  • Υπολογισμός Φόρου 2019
  • Ποιες οφειλές προς την εφορία εντάσσονται στη νέα ρύθμιση με δόσεις
  • Υπολογισμός Φόρου 2018
  • Πόσο είναι το τεκμήριο διαβίωσης κύριας κατοικίας ανάλογα με το εμβαδόν και την τιμή ζώνης
  • Πίνακας: Πόσο είναι το τεκμήριο για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
18/5/2022

Μικρότερος ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων την περίοδο του Πάσχα – Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη πτώση

Κατά 5,4% υποχώρησε φέτος ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και του discount καναλιού) την εβδομάδα πριν από το Πάσχα (24/04/22), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (2/5/21). Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ, όλες οι μεγάλες προϊόντικές κατηγορίες παρουσίασαν αρνητικές τάσεις, ενώ πιο έντονες ήταν αυτές των bazaar προϊόντων (-13,5%), καθώς και των προϊόντων για την φροντίδα του νοικοκυριού (-10,7%). Ωστόσο, παρά τους αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ο συνολικός τζίρος της αγοράς είναι ενισχυμένος κατά 12,8% σε σχέση με την pro-covid εποχή.

Οι κερδισμένες και οι χαμένες περιοχές

Εξετάζοντας τα στοιχεία ανά γεωγραφική περιοχή, προκύπτει ότι τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις, στο -12,7% και -11,1% αντίστοιχα, καθώς έπειτα από δύο συνεχόμενες χρονιές με lockdowns και περιορισμούς στις μετακινήσεις, οι καταναλωτές φαίνεται να επέλεξαν να περάσουν το Πάσχα στην περιφέρεια. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει και η σημαντική ανάπτυξη που σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας (+9,3%), αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).

Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις κρέατος

Αναφορικά με τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, για τα οποία η NielsenIQ πλέον διαθέτει στοιχεία σε επίπεδο κατηγοριών, παρατηρείται ότι η πτώση του συνολικού τζίρου αποτυπώθηκε και στην κατηγορία του κρέατος, που άλλωστε έχει την τιμητική της λόγω της Κυριακής του Πάσχα, με τις πωλήσεις να σημειώνουν μείωση 1,7%. Τα αμνοερίφια, στο σύνολό τους, σημείωσαν πτώση 3,4%, και πιο συγκεκριμένα, το αρνί πτώση 2,6% και το κατσίκι πτώση 5,7%. Αντιθέτως, το πρόβατο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 52,4%, με μικρή όμως συμμετοχή στις πωλήσεις της κατηγορίας του κρέατος συνολικά. Αυτό που προκύπτει από την μελέτη των τάσεων των επιμέρους κατηγοριών είναι ότι ο καταναλωτής εφέτος μάλλον προτίμησε να αντικαταστήσει τον οβελία με άλλα κρεατοσκευάσματα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ παράλληλα η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε θετικά σε τζίρο (+8,3%) αλλά πτωτικό σε όγκο (-4,6%).

Στις κατηγορίες των φρέσκων-χύμα προϊόντων, παρατηρήθηκε μια αυξητική τάση για τα πουλερικά και το κοτόπουλο, τα οποία σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα, ενώ τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι για τα οποία καταγράφηκε μια οριακά αυξημένη τάση στο +0,6%, με τις ντομάτες (+11,6%), τα αγγούρια (+17,2%), αλλά και τα μαρούλια (+33,2%) να συγκρατούν, λόγω ανατιμήσεων, τον συνολικό τζίρο των λαχανικών.

Ειδήσεις σήμερα

Reporters United: Ποιοί Έλληνες θησαυρίζουν από το ρωσικό πετρέλαιο

e-ΕΦΚΑ: Λήγει 31 Μαΐου η παράταση ασφαλιστικής ικανότητας

Bloomberg: Πάνω από 20 Ευρωπαίοι αγοραστές ρωσικού αερίου ανοίγουν λογαριασμό σε ρούβλια

Πηγή: politicus.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οικονομία Δυσοίωνες οι προβλέψεις για τις τιμές τροφίμων – Σε απελπισία τα νοικοκυριά
Οικονομία Κι όμως για την τιμή του σιταριού φταίνε τα funds και οι επενδυτικές τράπεζες - Δείτε με ποιον τρόπο
Οικονομία «Μαχαίρι» βάζουν οι Έλληνες στις μετακινήσεις και την κατανάλωση τροφίμων, στρέφονται σε  φθηνότερα προϊόντα
  • λιανεμπόριο
  • σούπερ μάρκετ
  • τζίρος
  • τρόφιμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • Οικονομία Τουρισμός για Όλους: Έως τα μέσα Σεπτεμβρίου η νέα κλήρωση για το voucher των 150 ευρώ – Τι να προσέχετε
  • «Αλλάζω συσκευή»: Κόπηκε το 83% των αιτήσεων
  • Αναλυτικός οδηγός για το ηλεκτρικό ρεύμα – Οι παγίδες και τα «ψιλά γράμματα» των συμβολαίων
  • Skroutz: «Δόσεις για όλους χωρίς πιστωτική» - Νέα υπηρεσία για καταναλωτές

Το money-money.gr είναι πιστοποιημένο μέλος του μητρώου on line media

  • Όλες οι ειδήσεις
  • Όροι χρήσης
  • Επικοινωνία
  • palo.gr-Ειδήσεις
  • RSS

2018 © money-money.gr