Πλαφόν σε ηλιέλαια και άλευρα βάζει γνωστό σούπερ-μάρκετ για να μην υπάρξουν ελλείψεις

Πλαφόν στις πωλήσεις διάφορων σπορελαίων και αλεύρων έχει θέσει εδώ και μερικά 24ωρα το ηλεκτρονικό κανάλι της Σκλαβενίτης, προκειμένου να μην υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά.

Ο κλάδος των τροφίμων στην Ελλάδα βιώνει έντονα τους κραδασμούς του πολέμου στην Ουκρανία, με παράγοντες της αγοράς να προειδοποιούν για σοβαρές ελλείψεις βασικών ειδών το προσεχές διάστημα. Η ανησυχία επικεντρώνεται σε προϊόντα όπως το αλεύρι και το ηλιέλαιο, καθώς Ρωσία και Ουκρανία αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% των παγκόσμιων εξαγωγών σίτου, το 20% των παγκόσμιων προμηθειών καλαμποκιού και το 80% των παγκόσμιων εξαγωγών ηλιελαίου.

Μπροστά σε αυτό το τοπίο αβεβαιότητας και καθαρά για προληπτικούς λόγους, η Σκλαβενίτης αποφάσισε να θέσει πλαφόν αγορών σε κάποιους ταχυκίνητους κωδικούς προϊόντων – εκείνα που αγοράζουν περισσότερο οι καταναλωτές – προκειμένου να διασφαλιστεί πως δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα και καμία αναστάτωση στην αγορά. Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η επιβολή πλαφόν σε σπορέλαια και άλευρα δεν σημαίνει αυτόματα ότι δεν υπάρχει επάρκεια. «Επάρκεια υπάρχει, αποθέματα υπάρχουν. Το όριο στις αγορές τίθεται για να διασφαλιστεί η ισορροπημένη τροφοδοσία της αγοράς», σχολιάζουν.

Το πλαφόν

Όποιος επιθυμεί, για παράδειγμα, να αγοράσει ηλιέλαιο ή αραβοσιτέλαιο του ενός λίτρου, δεν μπορεί να αγοράσει περισσότερες από τέσσερις συσκευασίες, αφού αυτόν τον αριθμό έχει θέσει ως μέγιστη ποσότητα το sklavenitis.gr.

Εάν, αντίστοιχα, κάποιος θέλει να προμηθευτεί αραβοσιτέλαιο των 5 λίτρων, μπορεί να αγοράσει online μόλις δύο συσκευασίες.

Στο αλεύρι, επίσης, ο καταναλωτής δεν μπορεί να προμηθευτεί περισσότερες από τέσσερις συσκευασίες, ενώ στις οικονομικές συσκευασίες που διαθέτουν τρία τεμάχια, η μέγιστη ποσότητα αγοράς είναι δύο συσκευασίες (των τριών τεμαχίων άρα σύνολο έξι τεμάχια).

Το όριο στις πωλήσεις δεν έχει μπει στο σύνολο των σπορελαίων και των αλεύρων, αλλά επιλεκτικά στους κωδικούς που εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση. Δεν υφίσταται δηλαδή μια γενικευμένη επιβολή πλαφόν σε λάδια και αλεύρια, αλλά μόνο σε προϊόντα που έχει παρατηρηθεί ότι συγκεντρώνουν μεγαλύτερη ζήτηση έναντι άλλων. Να σημειωθεί, την ίδια στιγμή, πως το πλαφόν στις πωλήσεις αφορά μόνο στις online αγορές της αλυσίδας – μέσω του sklavenitis.gr – καθώς στα καταστήματα της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ δεν υπάρχει κανένας περιορισμός και οι αγορές γίνονται ελεύθερα. Όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, στα φυσικά καταστήματα δεν παρατηρούνται ελλείψεις στα ράφια, καθώς υπάρχει επάρκεια προϊόντων.

Η αρχή έγινε στη χονδρική

Η επιβολή ορίου στις πωλήσεις ξεκίνησε πρώτα από τη χονδρική, με το ηλιέλαιο να συγκεντρώνει πολύ μεγάλη ζήτηση, καθώς αποτελεί μια από τις βασικές πρώτες ύλες για τον κλάδο της εστίασης. Η κατακόρυφη μάλιστα άνοδος της ζήτησης, σε συνδυασμό με τους φόβους για ελλείψεις, έχει ωθήσει στα ύψη την τιμή του.

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, εδώ και μέρες γνωστές αλυσίδες της οργανωμένης χονδρικής τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και στην Κρήτη, έχουν ήδη βάλει πλαφόν στις πωλήσεις ηλιελαίου ανά επαγγελματικό ΑΦΜ, προκειμένου να μην προκληθεί αναστάτωση και κανένας επιχειρηματίας να μην ξεμείνει από τη βασική του πρώτη ύλη.

Την ίδια στιγμή, δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία για τις εξαγωγές ουκρανικού ηλιελαίου στην Ελλάδα. Οι Έλληνες εισάγουν ηλιέλαιο κατά κύριο λόγο από τη Βουλγαρία, το οποίο, ωστόσο, οι Βούλγαροι εισάγουν από την Ουκρανία.

 

Δημοσκόπηση Marc: Κλείνει η «ψαλίδα» για ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίβεια και πόλεμος τρομοκρατούν τους πολίτες

Συναγερμός για ελλείψεις διατροφικών αγαθών και στην Ελλάδα – Μέτρα για αποτροπή επισιτιστικής κρίσης στην Ε.Ε.

Θα πούμε το ψωμί ψωμάκι – Έρχονται ανατιμήσεις φωτιά

Πηγή: politicus.gr