ΑΑΔΕ: Πότε ξεκινά η ηλεκτρονική τιμολόγηση – Τα κίνητρα για πρόωρη εφαρμογή

Από τις 2/2/2026 καθιερώνεται η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β), ενώ προβλέπονται σημαντικά κίνητρα για όσες ενταχθούν νωρίτερα στο νέο καθεστώς.
Οι ρυθμίσεις θεσπίστηκαν με αποφάσεις του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργου Κώτσηρα και του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή.
Η υποχρέωση αφορά σε κάθε πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων στην Ελλάδα, αλλά και σε επιχειρήσεις τρίτων χωρών. Για τις πωλήσεις προς την ΕΕ η χρήση παραμένει προαιρετική. Αν η αλλοδαπή επιχείρηση δεν αποδέχεται το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, επιτρέπεται εναλλακτική αποστολή.
Για συναλλαγές μεταξύ ημεδαπών επιχειρήσεων, η αποδοχή ηλεκτρονικών τιμολογίων από τη λήπτρια επιχείρηση είναι υποχρεωτική, ενώ σε συναλλαγές με αλλοδαπές επιχειρήσεις δεν υπάρχει τέτοια δέσμευση.
Η υποχρέωση μπορεί να καλυφθεί είτε μέσω Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων, είτε μέσω των δωρεάν εφαρμογών της ΑΑΔΕ, timologio και myDATAapp, που υποστηρίζουν και τις δημόσιες συμβάσεις.
Δύο περίοδοι υλοποίησης
- Α΄ Περίοδος – Μεγάλες επιχειρήσεις με έσοδα άνω του 1.000.000 ευρώ (φορολογικό έτος 2023):
- Έναρξη: 2/2/2026
- Σταδιακή εφαρμογή: 2/2 – 31/3/2026
Οι υπόχρεοι πρέπει να υποβάλουν Δήλωση Έναρξης ή Δήλωση Χρήσης timologio και να εκδίδουν ηλεκτρονικά τιμολόγια εντός τριμήνου.
- Β΄ Περίοδος – Λοιπές επιχειρήσεις:
- Έναρξη: 1/10/2026
- Σταδιακή προσαρμογή: 1/10 – 31/12/2026
Κίνητρα πρόωρης εφαρμογής
Όσες επιχειρήσεις ξεκινήσουν δύο μήνες νωρίτερα, κερδίζουν:
- Πλήρη και διπλή απόσβεση δαπανών για εξοπλισμό και λογισμικό στο έτος αγοράς.
- 100% προσαύξηση δαπανών για παραγωγή, διαβίβαση και αρχειοθέτηση τιμολογίων για τους πρώτους 12 μήνες.
Οφέλη ηλεκτρονικής τιμολόγησης
Η νέα διαδικασία αναμένεται να:
- Μειώσει την απώλεια ΦΠΑ και την έκδοση εικονικών στοιχείων.
- Διευκολύνει τις επιχειρήσεις με απλοποιημένη διαβίβαση στο myDATA και προσυμπλήρωση δηλώσεων.
- Ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα και να μειώσει το διαχειριστικό κόστος (έκδοση, αποστολή, αποθήκευση τιμολογίων, περιορισμός λαθών).
Για πληροφορίες: my1521 (τηλ. 1521, εργάσιμες 07:00–20:00 ή ψηφιακά 24/7).